• العربية
  • English
Brand
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
  • پوسته
  • زبان
    • العربية
    • English
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به ولانت‌مدیا است.
volant media logo

اسرائیل جمهوری اسلامی را به حمله نظامی تهدید کرد؛ تهران هشدار متقابل داد

۵ تیر ۱۴۰۵، ۱۱:۲۰ (‎+۱ گرینویچ)

مقام‌های ارشد اسرائیل از ادامه حضور نظامی این کشور در جنوب لبنان و احتمال حمله به ایران گفتند. هم‌زمان، قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا نیز تحرکات هواپیماهای نظامی اسرائیل در آسمان برخی کشورهای همسایه را «تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران» خواند.

در همین حال، انتشار تصاویر تازه از حضور برخی مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی در عزاداری‌های ماه محرم، از جمله محمدباقر قالیباف، اسماعیل قاآنی و محمدباقر ذوالقدر که در ماه‌های جنگ کمتر در انظار عمومی دیده شدند، با گزارش‌ها درباره پرواز جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان برخی کشورهای همسایه و حرکت آنها در جهت ایران هم‌زمان شد.

گزارش کامل را اینجا بخوانید.

Banner
Banner

پربازدیدترین‌ها

فیفا درخواست ایران و مصر را رد کرد؛ حضور پرچم‌های رنگین‌کمان در بازی ایران و مصر
۱

فیفا درخواست ایران و مصر را رد کرد؛ حضور پرچم‌های رنگین‌کمان در بازی ایران و مصر

۲

۳۶ سال پیش؛ شبی که هنگام بازی برزیل-اسکاتلند، ۳۵ هزار ایرانی جان باختند

۳

آفریقای جنوبی ۱-۰ کره جنوبی؛ آفریقای جنوبی به مرحله حذفی جام جهانی صعود کرد

۴

تلاش‌های نافرجام ایران و مصر برای جلوگیری از رژه روز افتخار و پاکسازی تبلیغات در سیاتل

۵
گزارش ویژه

کارزار کشف حقیقت؛ آنچه در بیمارستان غرضی اصفهان گذشت

انتخاب سردبیر

  • وزیر کشور لبنان: تصاویر خامنه‌ای ظرف دو روز از مسیر فرودگاه بیروت جمع‌آوری می‌شوند

    وزیر کشور لبنان: تصاویر خامنه‌ای ظرف دو روز از مسیر فرودگاه بیروت جمع‌آوری می‌شوند

  •  مونته‌نگرو یک شهروند ایرانی تحت تعقیب آمریکا به اتهام حملات سایبری را بازداشت کرد

    مونته‌نگرو یک شهروند ایرانی تحت تعقیب آمریکا به اتهام حملات سایبری را بازداشت کرد

  • شهروندان: عاشورا و تاسوعای ما ۱۸ و ۱۹ دی‌ است
    روایت شما

    شهروندان: عاشورا و تاسوعای ما ۱۸ و ۱۹ دی‌ است

  • چگونه یک صرافی رمزارز به یکی از مهم‌ترین کانال‌های انتقال پول‌های غیرقانونی ایران تبدیل شد

    چگونه یک صرافی رمزارز به یکی از مهم‌ترین کانال‌های انتقال پول‌های غیرقانونی ایران تبدیل شد

  • کارزار کشف حقیقت؛ آنچه در بیمارستان غرضی اصفهان گذشت
    گزارش ویژه

    کارزار کشف حقیقت؛ آنچه در بیمارستان غرضی اصفهان گذشت

بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۶

•
•
•

مطالب بیشتر

اوکراین برای دومین بار در دو هفته گذشته یک کارخانه شیمیایی را در روسیه هدف قرار داد

۵ تیر ۱۴۰۵، ۱۱:۱۹ (‎+۱ گرینویچ)
اوکراین برای دومین بار در دو هفته گذشته یک کارخانه شیمیایی را در روسیه هدف قرار داد
100%

اوکراین در جریان موج گسترده حملات پهپادی شبانه، برای دومین بار در دو هفته گذشته کارخانه شیمیایی «ازُت» در منطقه تولا در روسیه را هدف قرار داد. مقام‌های روسیه از آسیب دیدن یک مرکز صنعتی، زخمی شدن یک نفر و سرنگونی صدها پهپاد خبر دادند.

خبرگزاری رویترز به نقل از کانال‌های تلگرامی روسیه و اوکراین گزارش داد که حمله بامداد جمعه پنجم تیر ماه بخشی از یک عملیات گسترده پهپادی بود که تاسیسات صنعتی در منطقه تولا را هدف قرار داد.

دمیتری میلیایف، فرماندار این منطقه، اعلام کرد یک مرکز صنعتی در شهر نووموسکوفسک، در حدود ۲۰۰ کیلومتری جنوب مسکو، آسیب دیده است.

چندین رسانه این مرکز را کارخانه شیمیایی «ازُت» معرفی کردند؛ کارخانه‌ای که ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهوری اوکراین، پیش‌تر آن را یکی از مراکز حیاتی تولید مواد منفجره روسیه توصیف کرده بود.

این کارخانه که خود را بزرگ‌ترین تولیدکننده آمونیاک و کودهای نیتروژنی روسیه معرفی می‌کند، پیش از این نیز در ۲۴ خرداد (۱۴ ژوئن) هدف حمله اوکراین قرار گرفته بود.

اوکراین در سال جاری حملات پهپادی خود را به عمق خاک روسیه به‌طور چشمگیری افزایش داده است.

کی‌یف می‌گوید این حملات بخشی از راهبردی برای وارد کردن خسارت اقتصادی به روسیه و تضعیف توانایی مسکو در ادامه جنگ است.

  • اوکراین در واکنش به حملات مرگبار روسیه، چندین منطقه این کشور را هدف قرار داد

    اوکراین در واکنش به حملات مرگبار روسیه، چندین منطقه این کشور را هدف قرار داد

پالایشگاه‌های نفت، پایانه‌های صادراتی، بنادر و دیگر تاسیسات صنعتی، از جمله اهداف این حملات بوده‌اند.

در برخی موارد، اوکراین طی فاصله‌ای چند روزه یا چند هفته‌ای بار دیگر همان تاسیسات را هدف قرار داده است. اقدامی که به گفته ناظران، با هدف مختل کردن روند تعمیر خسارت‌ها و جلوگیری از آغاز دوباره فعالیت این مراکز انجام شده است.

فرماندار منطقه تولا اعلام کرد خطوط انتقال برق در این منطقه نیز بر اثر حملات آسیب دیده و یک زن زخمی شده است.

خبرگزاری دولتی تاس در روسیه گزارش داد شمار پهپادهایی که اوکراین در این عملیات به کار گرفته، بیشترین تعداد از ابتدای سال جاری بوده است.

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد سامانه‌های پدافندی این کشور ۶۶۰ پهپاد اوکراینی را بر فراز ۱۲ منطقه روسیه و همچنین شبه‌جزیره کریمه منهدم کرده‌اند. شبه‌جزیره‌ای که روسیه در سال ۲۰۱۴ آن را از اوکراین ضمیمه خاک خود کرد.

روسیه اسفندماه ۱۴۰۰ عملیات نظامی خود را علیه اوکراین آغاز کرد و از آن زمان، درگیری‌های مرگبار میان دو کشور ادامه داشته است.

گروسی: هدف توافق آمریکا و جمهوری اسلامی جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای است

۵ تیر ۱۴۰۵، ۱۱:۱۷ (‎+۱ گرینویچ)

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در جریان سفر به ژاپن گفت هدف از توافق اخیر میان آمریکا و جمهوری اسلامی، جلوگیری از دستیابی تهران به تسلیحات هسته‌ای است. گروسی با اشاره به تاکید مقام‌های جمهوری اسلامی بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای گفت اعلام حسن نیت به‌تنهایی برای جامعه جهانی کافی نیست.

احمد صمدی، خبرنگار ایران‌اینترنشنال، گزارش می‌دهد

گزارش‌ها از ادامه اختلال در بانک‌های بزرگ ایران

۵ تیر ۱۴۰۵، ۱۱:۱۶ (‎+۱ گرینویچ)

شهروندان در پیام‌هایی که به مدیابات ایران‌اینترنشنال فرستاده‌اند، از تداوم اختلال در چند بانک بزرگ ایران خبر داده‌اند.

لیلا سعادتی، عضو تحریریه ایران‌اینترنشنال گزارش می‌دهد

اداره دریانوردی سنگاپور حمله به کشتی «اور لاولی» در تنگه هرمز را نقض حقوق بین‌الملل خواند

۵ تیر ۱۴۰۵، ۱۱:۰۴ (‎+۱ گرینویچ)
اداره دریانوردی سنگاپور حمله به کشتی «اور لاولی» در تنگه هرمز را نقض حقوق بین‌الملل خواند
100%

اداره دریانوردی و بنادر سنگاپور در بیانیه‌ای، حمله پنج‌شنبه چهارم تیر به کشتی کانتینربر «اور لاولی» با پرچم سنگاپور در تنگه هرمز را بی‌دلیل، غیرقابل توجیه و نقض حقوق بین‌الملل خواند وافزود امنیت کشتیرانی بین‌المللی، دریانوردان و کشتی‌ها نباید به خطر بیفتد.

در این بیانیه آمده است کشتی «اور لاولی» پس از اصابت یک پرتابه ناشناس، با وجود آسیب جزئی، از تنگه هرمز عبور کرده و به مسیر خود ادامه داده است.

به گفته این نهاد، هر ۲۱ خدمه کشتی در سلامت هستند.

اسرائیل جمهوری اسلامی را به حمله نظامی تهدید کرد؛ تهران هشدار متقابل داد

۵ تیر ۱۴۰۵، ۱۰:۳۷ (‎+۱ گرینویچ)
اسرائیل جمهوری اسلامی را به حمله نظامی تهدید کرد؛ تهران هشدار متقابل داد
100%

مقام‌های ارشد اسرائیل از ادامه حضور نظامی این کشور در جنوب لبنان و احتمال حمله به ایران گفتند. هم‌زمان، قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا نیز تحرکات هواپیماهای نظامی اسرائیل در آسمان برخی کشورهای همسایه را «تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران» خواند.

در همین حال، انتشار تصاویر تازه از حضور برخی مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی در عزاداری‌های ماه محرم، از جمله محمدباقر قالیباف، اسماعیل قاآنی و محمدباقر ذوالقدر که در ماه‌های جنگ کمتر در انظار عمومی دیده شدند، با گزارش‌ها درباره پرواز جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان برخی کشورهای همسایه و حرکت آنها در جهت ایران هم‌زمان شد.

قطعی نیست که این دو تحول در ارتباط با یکدیگر بوده باشند، اما قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا در واکنش به گزارش‌های مربوط به این پروازها، آنها را «اقدامی خطرناک» و «تهدید علیه جمهوری اسلامی» خواند و هشدار داد که ایران هرگونه تهدیدی را علیه خود تحمل نخواهد کرد.

از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، پنج‌شنبه چهارم تیر در مراسمی که به مناسبت پایان هفتاد و پنجمین دوره افسران رزمی ارتش اسرائیل در پایگاه «لسکوف» در دانشکده افسری این کشور برگزار شد، گفت: «در روز دوم جنگ گفتم ما چهره خاورمیانه را تغییر خواهیم داد و به برکت شجاعت شما، رزمندگان ما، فرماندهان ما، خلبانان ما، سربازان ما و ملت ما که استوار ایستاد، ما در حال تغییر چهره خاورمیانه هستیم و دولت اسرائیل از همیشه نیرومندتر است.»

به گزارش ارتش اسرائیل، او با اشاره به دو عملیات این کشور - در جریان جنگ ۱۲ روزه و بعدتر در جنگ اسفند و فروردین ماه - گفت: «در دو عملیات شگفت‌انگیز ما خطر فوری موجودیتی را از بالای سر خود دور کردیم، زیرا اگر اقدام نمی‌کردیم، [حکومت] ایران امروز بمب‌های اتمی برای نابودی اسرائیل در اختیار داشت. ما این تهدید را برای تضمین بقای اسرائیل دور کردیم.»

  • وای‌نت: جمهوری اسلامی در پی احیای شبکه‌های مسلح در کرانه باختری است

    وای‌نت: جمهوری اسلامی در پی احیای شبکه‌های مسلح در کرانه باختری است

نتانیاهو همچنین درباره جنوب لبنان گفت: «ما از قله بوفور بر جنوب لبنان تسلط داریم و تا هر زمان که لازم باشد، در منطقه امنیتی جنوب لبنان باقی خواهیم ماند. ما قصد عقب‌نشینی از آنجا را نداریم. ما از مناطق تحت کنترل به مناطق مسلط رسیده‌ایم و تا هر زمان که لازم باشد این مناطق مسلط را حفظ خواهیم کرد. از آنجا از ساکنان شمال و همه شهروندان اسرائیل دفاع خواهیم کرد.»

او افزود: «وزیر دفاع و من به‌روشنی به ارتش اسرائیل دستور داده‌ایم: شما برای خنثی کردن هر تهدیدی علیه رزمندگان ما یا ساکنان شمال، آزادی عمل کامل دارید.»

نخست‌وزیر اسرائیل در بخش دیگری از سخنانش مستقیما به ایران اشاره کرد و گفت: «درباره رژیم شرارت در ایران، فقط این را می‌گویم: با توافق یا بدون توافق، تا زمانی که من نخست‌وزیر اسرائیل هستم، [حکومت] ایران سلاح هسته‌ای نخواهد داشت. به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد ایران بمب‌های هسته‌ای تولید کند.»

یسرائیل کاتز، وزیر دفاع اسرائیل، نیز در همین مراسم گفت: «سیاست ما برای دفاع از مرزهای دولت اسرائیل روشن است: ارتش اسرائیل بدون محدودیت زمانی در مناطق امنیتی لبنان، سوریه و غزه باقی خواهد ماند تا از آنجا از ساکنان و شهرک‌های ما در برابر عناصر جهادی دفاع کند.»

او گفت: «ما بر سر عالی‌ترین منفعت امنیتی اسرائیل، یعنی دفاع از سربازانمان و حفاظت از شهروندانمان، مصالحه نخواهیم کرد و از مناطق امنیتی عقب‌نشینی نمی‌کنیم.»

  • افشای یک مخفیگاه زیرزمینی علی خامنه‌ای در عمق ۳۵ متری مجهز به اتاق ضد انفجار

    افشای یک مخفیگاه زیرزمینی علی خامنه‌ای در عمق ۳۵ متری مجهز به اتاق ضد انفجار

کاتز تاکید کرد: «ما با خروج نیروهای ارتش اسرائیل از منطقه امنیتی در لبنان مخالفیم. با وجود همه فشارهایی که اکنون وجود دارد و در آینده نیز وجود خواهد داشت، ما از منطقه امنیتی در لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد.»

وزیر دفاع اسرائیل همچنین خطاب به تهران گفت: «اگر ایران در واکنش به اقدامات ما در لبنان، یا به هر دلیل دیگری، به اسرائیل حمله کند، با تمام توان به آن پاسخ خواهیم داد. پاسخی که برتری قدرت ما را به‌روشنی نشان خواهد داد.»

هم‌زمان با این اظهارات، قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا اعلام کرد: «تحرکات و حضور هواپیماهای نظامی ارتش تروریستی رژیم صهیونیستی در آسمان برخی کشورهای همسایه به سمت ایران را اقدامی خطرناک و تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم.»

این قرارگاه افزود: «چنانچه آمریکا قادر به مهار و کنترل رژیم صهیونیستی نباشد، جمهوری اسلامی ایران هرگونه تهدیدی را علیه خود تحمل نخواهد کرد و پاسخ به این اقدامات خطرناک را حق خود می‌داند.»