• العربية
  • English
Brand
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
  • پوسته
  • زبان
    • العربية
    • English
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به ولانت‌مدیا است.
volant media logo

وزیر دارایی اسرائیل: تا زمان انحلال حزب‌الله از جنوب لبنان خارج نمی‌شویم

۲ تیر ۱۴۰۵، ۰۹:۳۱ (‎+۱ گرینویچ)

بتسالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل، گفت تا زمانی که حزب‌الله در لبنان حضور داشته باشد، اسرائیل نیروهای نظامی خود را از جنوب لبنان خارج نخواهد کرد. او گفت این موضع تا زمانی که دولت کنونی اسرائیل بر سر کار باشد، تغییر نخواهد کرد.

اسموتریچ در گفت‌وگو با رادیو ارتش اسرائیل گفت: «این اتفاق اصلا رخ نخواهد داد. تا زمانی که حزب‌الله در لبنان وجود دارد، هیچ‌گونه عقب‌نشینی از منطقه امنیتی در لبنان، از جمله از قلعه بوفورت، صورت نخواهد گرفت.»

او حزب‌الله را یک «سازمان تروریستی» توصیف کرد و گفت این گروه باید منحل شود، نباید بخشی از دولت لبنان باشد و نباید هیچ توانایی نظامی برای تهدید اسرائیل داشته باشد. به گفته او، تنها پس از تحقق این شرایط می‌توان درباره ترتیبات امنیتی جدید گفت‌وگو کرد.

وزیر دارایی اسرائیل تاکید کرد منظور او صرفا خلع سلاح حزب‌الله نیست، بلکه انحلال کامل این گروه است. او گفت علاوه بر سلب توانایی نظامی، نفوذ و قدرت سیاسی حزب‌الله در لبنان نیز باید از بین برود.

اسموتریچ در پاسخ به پرسشی درباره احتمال فشار آمریکا برای خروج نیروهای اسرائیلی، هم‌زمان با مذاکرات میان واشینگتن و تهران، گفت: «ما بر این موضع خود استوار ایستاده‌ایم و این موضوع را برای آمریکایی‌ها روشن کرده‌ایم.»

او همچنین گفت ارتش اسرائیل همچنان به عملیات خود در جنوب لبنان ادامه می‌دهد و در حال نابودی زیرساخت‌های حزب‌الله در سطح زمین و زیر زمین است.

اسموتریچ افزود اسرائیل به تخریب زیرساخت‌های راهبردی زیرزمینی حزب‌الله، که به گفته او طی ۱۵ تا ۲۰ سال گذشته ایجاد شده‌اند، ادامه خواهد داد.

Banner
Banner

پربازدیدترین‌ها

نیمه دوم بازی فرانسه-عراق به‌دلیل شرایط جوی دست‌کم ۶۰ دقیقه به تاخیر افتاد
۱

نیمه دوم بازی فرانسه-عراق به‌دلیل شرایط جوی دست‌کم ۶۰ دقیقه به تاخیر افتاد

۲

تمجید شکیرا از مسی: برای خیلی‌ها الگویی، به درخشیدن ادامه بده!

۳

اختلال مجدد در شبکه بانکی کشور؛ ارائه خدمات در ۸ بانک متوقف شد

۴

مصر ۳-۱ نیوزیلند؛ کامبک مصر با درخشش صلاح کامل شد

۵

بازتاب جهانی برافراشتن پرچم شیروخورشید؛ ورزشگاه لس‌آنجلس صحنه اعتراض علیه حکومت

انتخاب سردبیر

  • خشخاش برای معاش؛ روایت یک تغییر در اقتصاد روستا
    اختصاصی

    خشخاش برای معاش؛ روایت یک تغییر در اقتصاد روستا

  • نان در کمتر از یک سال تا ۱۰۰ درصد گران شد

    نان در کمتر از یک سال تا ۱۰۰ درصد گران شد

  • از معافیت نفتی تا لبنان؛ چرا مذاکرات تهران و واشینگتن، اسرائیل را نگران کرده است؟
    تحلیل

    از معافیت نفتی تا لبنان؛ چرا مذاکرات تهران و واشینگتن، اسرائیل را نگران کرده است؟

  • روان‌شناسی رابطه جامعه با نمادهای ملی در بحران‌های سیاسی و اجتماعی
    تحلیل

    روان‌شناسی رابطه جامعه با نمادهای ملی در بحران‌های سیاسی و اجتماعی

  • بررسی عملکرد ماهانه غول‌های صنعت؛ پایان جنگ نظامی و نشانه‌های سقوط صنعتی در ایران

    بررسی عملکرد ماهانه غول‌های صنعت؛ پایان جنگ نظامی و نشانه‌های سقوط صنعتی در ایران

بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۶

•
•
•

مطالب بیشتر

نان در کمتر از یک سال تا ۱۰۰ درصد گران شد

۲ تیر ۱۴۰۵، ۰۹:۳۰ (‎+۱ گرینویچ)
نان در کمتر از یک سال تا ۱۰۰ درصد گران شد
100%

با اعلام کارگروه آرد و نان اتاق اصناف ایران، قیمت انواع نان در استان تهران تا ۱۰۰ درصد افزایش یافت. این افزایش قیمت بر اساس ابلاغیه استانداری تهران اعمال شده است.

شهروندان در تهران، صبح سه‌شنبه دوم تیر وقتی به نانوایی‌ها مراجعه کردند، با نرخ‌های جدید روبه‌رو شدند: قیمت نان لواش به دو هزار و ۷۰۰ تومان، نان بربری به ۱۰ هزار تومان و سنگک به ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

پیش از این نیز برخی استان‌ها قیمت نان را به‌طور غیر‌رسمی افزایش داده بودند.

افزایش قابل توجه قیمت نان از دوران ریاست‌جمهوری ابراهیم رئیسی آغاز شد و در دولت مسعود پزشکیان با شدت بیشتری ادامه یافت.

آخرین بار، مرداد ۱۴۰۴ بود که قیمت نان به شکل رسمی افزایش پیدا کرد. اکنون بر اساس نرخ‌نامه جدید، قیمت سنگک در کمتر از یک سال، ۱۰۴ درصد، قیمت بربری ۸۵ درصد و قیمت لواش ۹۳ درصد افزایش یافته است.

پیش از شهریور ۱۴۰۳، قیمت یک قرص نان لواش ۵۰۰ تومان، یک قرص بربری یک‌هزار و ۸۰۰ تومان و یک قرص سنگک، سه هزار تومان بود.

در شهریور آن سال، قیمت این نان‌ها به ترتیب به ۷۰۰ تومان، دو هزار و ۵۰۰ تومان و پنج هزار تومان افزایش یافت.

مرحله بعدی مرداد ۱۴۰۴ بود و آخرین مرحله، افزایش قیمت اول تیر ۱۴۰۵ است.

در واقع قیمت انواع نان از شهریور ۱۴۰۳ تاکنون به‌طور میانگین نزدیک به ۴۴۰ درصد افزایش یافته است.

نان کارتی

از سال ۱۴۰۱ زمزمه‌های نان کارتی بر اساس سامانه‌ای به نام «نانینو» یا «مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان» مطرح شد.

هدف این طرح، ثبت فروش نان از طریق کارت‌خوان‌های هوشمند متصل به سامانه بود.

دولت قصد داشت از این طریق، یارانه آرد را به نانوایی‌ها - متناسب با فروش آن‌ها - اختصاص دهد. با این‌ حال این سامانه تنها فروش کارتی را مدیریت می‌کند.

نانینو در عمل مشکلات فنی داشته و موجب کاهش ناعادلانه سهمیه آرد شده است.

نانوایان به همین دلیل اعتراضات متعددی ترتیب داده‌اند.

اگرچه مراکز دولتی نظیر وزارت جهاد کشاورزی و استانداری‌ها، به‌طور مکرر تاکید کرده‌اند هیچ محدودیتی در خرید نان از نظر تعداد وجود ندارد، اما در عمل در بسیاری از نانوایی‌ها به‌دلیل محدودیت دریافت آرد یارانه‌ای، محدودیت فروش نان اعمال شده است.

این محدودیت‌ها در حالی اعمال شده که بسیاری از دامداری‌ها با خرید انبوه نان، از آن به‌عنوان خوراک دام استفاده کرده‌اند.

حذف یارانه گندم و آرد در دولت پزشکیان

دولت پزشکیان از اولین لایحه بودجه خود، دست روی یارانه گندم و آرد گذاشت. یارانه این بخش سال به سال کاهش یافته و اخیرا بر اساس طرحی که وزارت جهاد کشاورزی آماده کرده است، دولت به دنبال حذف کامل یارانه نان و ادغام آن در کالابرگ الکترونیکی است.

روزنامه اطلاعات در مقاله‌ای که اول تیر منتشر شد، به شدت نسبت به این طرح واکنش نشان داد.

این روزنامه نوشت دولت و وزارت جهاد کشاورزی قصد دارند تمام یا بخشی از بودجه لازم برای افزایش رقم کالابرگ الکترونیک را از محل یارانه حذف شده نان تامین کنند تا «به قول خودشان»، کسری بودجه را به طور غیر‌تورمی تامین کنند.

نویسنده این مقاله اقدامات این‌چنینی دولت را «پاس گل به دشمن» ارزیابی کرد که «باعث می‌شود طاقت مردم تمام شود».

از معافیت نفتی تا لبنان؛ چرا مذاکرات تهران و واشینگتن، اسرائیل را نگران کرده است؟

۲ تیر ۱۴۰۵، ۰۹:۳۰ (‎+۱ گرینویچ)

شورای سردبیری روزنامه اورشلیم‌‌پست در سرمقاله‌ای نوشت مذاکرات سوئیس شاید بازارها را آرام کرده و از هیاهوها کاسته باشد، اما هنوز به این پرسش مهم پاسخ نداده است: آیا تهران واقعا مجبور به عقب‌نشینی شده یا صرفا در ازای دریافت امتیازاتی، به‌صورت موقت فعالیت‌های خود را متوقف کرده است؟

نخستین دور مذاکرات تهران و واشینگتن در سوئیس به تفاهم بر سر نقشه راهی برای دستیابی به توافق نهایی ظرف ۶۰ روز انجامید.

قطر و پاکستان به‌عنوان میانجی گفت‌وگوها از «پیشرفت‌های امیدوارکننده» خبر دادند.

ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

بقائی:‌ از نقش فعال کشورهای منطقه در جنگ نمی‌گذریم

۲ تیر ۱۴۰۵، ۰۹:۱۸ (‎+۱ گرینویچ)
بقائی:‌ از نقش فعال کشورهای منطقه در جنگ نمی‌گذریم
100%

اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، در نشست خبری سه‌شنبه دوم تیر، درباره نقش کشورهای منطقه در جنگ علیه جمهوری اسلامی گفت: «ما شواهد و ادله کافی در اختیار داریم که نشان می‌دهد برخی از کشورهای منطقه در جریان جنگ نقش فعالی علیه ما داشته‌اند.»

او افزود: «قاعدتا از این موضوع نمی‌گذریم. حتما آن را مستندسازی می‌کنیم و پیگیری خواهیم کرد.»

بقائی گفت: «هر طرفی که به هر نحوی، از جمله از طریق در اختیار گذاشتن سرزمین، امکانات یا فضای خود، در جنگ علیه جمهوری اسلامی کمک کرده باشد، مسئولیت بین‌المللی خواهد داشت و حتما از هر فرصت و ابزاری برای پیگیری این موضوع استفاده می‌کنیم.»

اسماعیل بقائی: هر طور صلاح بدانیم برای اموال آزادشده خود تصمیم می‌گیریم

۲ تیر ۱۴۰۵، ۰۸:۵۱ (‎+۱ گرینویچ)
اسماعیل بقائی: هر طور صلاح بدانیم برای اموال آزادشده خود تصمیم می‌گیریم
100%

اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، سه‌شنبه دوم تیر، در واکنش به اظهارات جی‌دی ونس، معاون رییس‌جمهوری آمریکا، درباره استفاده از اموال بلوکه‌شده ایران برای خرید مواد غذایی از آمریکا، گفت جمهوری اسلامی برای نحوه هزینه‌کرد دارایی‌های آزادشده خود هیچ محدودیتی ندارد و درباره آن مستقل تصمیم می‌گیرد.

بقائی گفت: «ما هر طور صلاح بدانیم، برای اموال آزادشده خود تصمیم می‌گیریم و هیچ محدودیتی در این رابطه وجود ندارد.»

او افزود: «من هم ادعای رسانه‌ای درباره نحوه خرج کردن دارایی‌های مسدود شده ایران را دیدم و برای ما جالب است که فلسفه آن‌ها برای فروپاشی ایران به ثروتمند کردن کشاورزان آمریکایی تقلیل پیدا کرده است.»

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی افزود تصمیم‌گیری درباره خرید کالا بر عهده نهادهای مرتبط، از جمله وزارت کشاورزی، است و این نهادها بر اساس قیمت و کیفیت کالاها تصمیم‌گیری می‌کنند.

بقائی گفت وزارت کشاورزی و دیگر بخش‌های متولی، هر زمان که لازم بدانند، با توجه به معیارهای قیمت و کیفیت درباره خرید کالا تصمیم خواهند گرفت.

تولد نخستین فرزند پیش از بازی با ایران؛ بازگشت دوکو به اردوی بلژیک پس از پدر شدن

۲ تیر ۱۴۰۵، ۰۸:۵۰ (‎+۱ گرینویچ)
تولد نخستین فرزند پیش از بازی با ایران؛ بازگشت دوکو به اردوی بلژیک پس از پدر شدن
100%

جرمی دوکو، ستاره تیم ملی بلژیک، پس از ترک موقت اردوی تیم ملی برای حضور در کنار همسرش، شیرین، و تولد نخستین فرزندش به نام «پریس»، آماده بازگشت به رقابت‌های جام جهانی است.

این مهاجم به دلیل مشکلات تنفسی، بازی بلژیک مقابل ایران را که با تساوی بدون گل به پایان رسید، از دست داد.

پزشک تیم ملی فوتبال بلژیک، ابراهیم هاسین، اعلام کرد که دوکو درست قبل از بازی با ایران، خبر زایمان همسرش را دریافت کرد و با هماهنگی کادر پزشکی به همراه دکتر برشت دکونینک راهی لندن شد تا بدون ریسک پزشکی در این لحظه خاص کنار خانواده‌اش باشد.

حال مادر، پدر و نوزاد پسر عالی گزارش شده است و دوکو پس از سفر به لندن، سه‌شنبه‌شب در سیاتل مجددا به جمع شیاطین سرخ ملحق خواهد شد.

بحث تعادل میان فوتبال و خانواده همواره موضوعی چالش‌برانگیز بوده است.

پیش از این نیز بازیکنانی چون فابیان دلف در جام جهانی ۲۰۱۸ و دیوید سیلوا مسابقات خود را برای حضور در کنار خانواده ترک کرده بودند.

در مقابل، ستاره‌هایی مثل لئو اوستیگارد و روبن نوس به دلیل محدودیت‌ها و شرایط مسابقات، مجبور شدند تولد فرزندشان را از طریق «فیس‌تایم» و تلفن همراه تماشا کنند.