• العربية
  • English
Brand
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
  • پوسته
  • زبان
    • العربية
    • English
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به ولانت‌مدیا است.
volant media logo

هرانا: بی‌‌خبری از وضعیت زرتشت احمدی‌راغب، خانواده این زندانی سیاسی را نگران کرده است

۶ تیر ۱۴۰۵، ۰۰:۳۹ (‎+۱ گرینویچ)

هرانا گزارش داد زرتشت احمدی‌راغب، زندانی سیاسی، پس از انتشار یک فایل صوتی از ندامتگاه مرکزی کرج به مکان نامعلومی منتقل شده و از ۱۹ خرداد تاکنون با خانواده خود تماس نداشته است. به گفته هرانا، بی‌خبری از وضعیت او نگرانی خانواده‌اش را افزایش داده است.

سایت حقوق بشری هرانا گزارش داد که زرتشت احمدی‌راغب، زندانی سیاسی محبوس در ندامتگاه مرکزی کرج، در پی انتشار یک فایل صوتی از این زندان به «مکان نامعلومی» منتقل شده است، و نوشت بی‌خبری از وضعیت این زندانی سیاسی، نگرانی خانواده او را افزایش داده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده احمدی‌راغب به هرانا گفت: «زرتشت ۱۹ خرداد به دنبال انتشار یک فایل صوتی از ندامتگاه مرکزی کرج به مکانی نامعلوم منتقل شد. از آن زمان تاکنون، این زندانی سیاسی هیچ تماسی با خانواده خود نداشته و از محل نگهداری وی اطلاعی در دست نیست.»

به گفته این منبع، این زندانی سیاسی از بیماری‌های متعددی از جمله بیماری قلبی و تنگی نفس رنج می برد، و بی‌خبری از آخرین وضعیت نگهداری و سلامتی‌اش به نگرانی‌های خانواده و نزدیکان وی دامن زده است.

احمدی‌راغب ۲۴ آبان‌ سال گذشته، و در شرایطی که هشت ماه به پایان دوره حبس او مانده بود، از زندان قزلحصار به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شد.

این زندانی سیاسی در تیرماه ۱۴۰۳، در پرونده‌ای که با شکایت مسئولان زندان قزلحصار کرج در طول دوران تحمل حبس علیه وی گشوده شد، به یک سال حبس و دو سال تبعید محکوم شده بود. به این ترتیب، با اجرای این حکم، امکان آزادی او پس از نزدیک به پنج سال حبس، سلب شد.

احمدی‌راغب اواخر اسفندماه ۱۴۰۱ بازداشت و پس از چند ماه، توسط دادگاه انقلاب اسلامی تهران، از جمله به پنج سال و هشت ماه حبس محکوم شد.

Banner
Banner

پربازدیدترین‌ها

سرنوشت گروه G جام جهانی؛ بلژیک و مصر صعود کردند، ایران در انتظار
۱

سرنوشت گروه G جام جهانی؛ بلژیک و مصر صعود کردند، ایران در انتظار

۲

تبریک با عمامه رنگین کمانی: «مسابقه روز پراید مبارک مجتبی خامنه‌ای»

۳

اسرائیل جمهوری اسلامی را به حمله نظامی تهدید کرد؛ تهران هشدار متقابل داد

۴

شگفتی در گروه H جام جهانی؛ کیپ‌ ورد همراه با اسپانیا صعود کرد

۵

سرنوشت ایران در جام جهانی؛ سه سناریوی صعود تیم ملی و معادله پیچیده تیم‌های سوم

انتخاب سردبیر

  • توافق تهران و واشینگتن از نگاه اسرائیل‌هیوم: نه تاریخی است، نه فاجعه؛ تا انتخابات صبر کنید
    تحلیل

    توافق تهران و واشینگتن از نگاه اسرائیل‌هیوم: نه تاریخی است، نه فاجعه؛ تا انتخابات صبر کنید

  • وزیر کشور لبنان: تصاویر خامنه‌ای ظرف دو روز از مسیر فرودگاه بیروت جمع‌آوری می‌شوند

    وزیر کشور لبنان: تصاویر خامنه‌ای ظرف دو روز از مسیر فرودگاه بیروت جمع‌آوری می‌شوند

  •  مونته‌نگرو یک شهروند ایرانی تحت تعقیب آمریکا به اتهام حملات سایبری را بازداشت کرد

    مونته‌نگرو یک شهروند ایرانی تحت تعقیب آمریکا به اتهام حملات سایبری را بازداشت کرد

  • شهروندان: عاشورا و تاسوعای ما ۱۸ و ۱۹ دی‌ است
    روایت شما

    شهروندان: عاشورا و تاسوعای ما ۱۸ و ۱۹ دی‌ است

  • چگونه یک صرافی رمزارز به یکی از مهم‌ترین کانال‌های انتقال پول‌های غیرقانونی ایران تبدیل شد

    چگونه یک صرافی رمزارز به یکی از مهم‌ترین کانال‌های انتقال پول‌های غیرقانونی ایران تبدیل شد

بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۶

•
•
•

مطالب بیشتر

پمپئو: در میانه تفاهم‌نامه چه بر سر مردم ایران خواهد آمد؟

۶ تیر ۱۴۰۵، ۰۰:۳۱ (‎+۱ گرینویچ)
پمپئو: در میانه تفاهم‌نامه چه بر سر مردم ایران خواهد آمد؟
100%

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده در دوره نخست ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، در یادداشتی در سایت «مرکز قانون و عدالت آمریکا» نوشت: «در میانه بحث بر سر مفاد تفاهم‌نامه بین ایالات متحده و ایران، یک واقعیت بسیار برجسته تا حد زیادی مورد بحث قرار نگرفته است: چه بر سر مردم ایران خواهد آمد، مردمی که وعده آزادی‌شان را داده بودیم.»

او به گزارش‌های اخیر در مورد افزایش اعدام مخالفان در ایران که «تصویری هشداردهنده ترسیم می‌کند» اشاره کرد و افزود: «در شرایطی که رژیم ایران از توقف جنگ برای تحکیم کنترل خود بر کشور سوءاستفاده می‌کند، نابودی مخالفان داخلی به طور قابل پیش‌بینی به اولویت اصلی تبدیل شده است.

پمپئو تاکید کرد: «من می‌ترسم که این سرکوب در روزهای آینده بدتر شود» و افزود: «تا زمانی که این رژیم برای همیشه از بین نرود، هیچ راه حلی برای این مشکل وجود نخواهد داشت.»

پمپئو اشاره کرد: «ایالات متحده نمی‌تواند جایگزین دولت ایران شود» و نوشت: «فقط مردم می‌توانند این کار را انجام دهند. اما ما می‌توانیم به ایجاد فضایی برای اپوزیسیون دموکراتیک سازمان‌یافته ایران کمک کنیم تا به میدان بیایند و یک دولت جدید تشکیل دهند.» او در مورد همکاری نزدیک با سازمان موساد در زمانی که مدیر سازمان سیا بو، نوشت: «تردید ندارم که اسرائیل عملیات‌ مخفیانه متعددی را در داخل ایران برای کمک به مردم ایران در دست اجرا دارد؛ ما می‌توانیم و باید هر کاری که می‌توانیم در حمایت از این تلاش‌ها انجام دهیم.»

رییس‌جمهوری لبنان از حمایت‌های آمریکا برای توافق با اسرائیل تشکر کرد

۶ تیر ۱۴۰۵، ۰۰:۲۰ (‎+۱ گرینویچ)
رییس‌جمهوری لبنان از حمایت‌های آمریکا برای توافق با اسرائیل تشکر کرد
100%

جوزف عون، رییس‌جمهوری لبنان، از دولت دونالد ترامپ و کشورهای حامی لبنان به‌دلیل نقش‌آفرینی در مذاکرات قدردانی کرد و توافق اعلام‌شده را نخستین گام برای بازگرداندن حاکمیت لبنان بر سراسر خاک این کشور و زمینه‌ساز بازگشت مردم به مناطق آزادشده دانست.

جوزف عون، رییس‌جمهوری لبنان، در بیانیه‌ای از دولت آمریکا به ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، به‌خاطر برگزاری مذاکرات و حمایت از موضع لبنان «برای دست‌یابی به گامی که امروز اعلام شد» تشکر کرد.

او در این بیانیه که در حساب کاربری ریاست‌جمهوری لبنان در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، همچنین از «همه کشورهای برادر و دوست» که طی «مذاکرات دشوار» در واشینگتن، از مواضع دولت لبنان حمایت کردند و تعهد کامل خود را به استقلال، امنیت و رفاه لبنان نشان دادند، تشکر کرد.

عون همچنین از تیم مذاکره کننده لبنان «برای دستیابی به آنچه ما اولین گام در مسیر بازگرداندن حاکمیت لبنان بر کل سرزمین یکپارچه خود می‌دانیم»، و «از همه مردم لبنان که فداکاری و تحمل کردند و با سخت‌ترین شرایط تجاوز، ویرانی و آوارگی مقابله کردند، تشکر کرد.

او تاکید کرد توافق‌نامه‌ «آغاز راهی برای ثمربخشیدن فداکاری‌های» مردم است، تا بتوانند به سرزمین آزاد شده‌ خود بازگردند.

اعتراض هواداران حزب‌الله به توافق اسرائیل و لبنان

۵ تیر ۱۴۰۵، ۲۳:۵۶ (‎+۱ گرینویچ)

خبرگزاری دولتی لبنان گزارش داد که هواداران حزب‌الله، گروه نیابتی جمهوری اسلامی، در خیابان‌های بیروت به توافق اسرائیل و لبنان اعتراض کردند.

خبرگزاری دولتی لبنان گفت که «هواداران حزب‌الله در اعتراض به چارچوب توافق اعلام شده بین لبنان و اسرائیل، در خیابان‌های بیروت، از جمله در منطقه مرکزی نزدیک پارلمان و در امتداد جاده‌ای منتهی به فرودگاه، موتورسواری کردند.»

بر اساس این گزارش، آن‌ها دست‌کم یک جاده را با آتش‌زدن لاستیک‌ مسدود کردند.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس: آمریکا در میانه مذاکرات حمله کرد

۵ تیر ۱۴۰۵، ۲۳:۵۱ (‎+۱ گرینویچ)
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس: آمریکا در میانه مذاکرات حمله کرد
100%

ابراهیم عزیزی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جمهوری اسلامی، آمریکا را متهم کرد که «در میانه مذاکره به ایران حمله کرده است.» او نوشت دونالد ترامپ به اصول مذاکره و آتش‌بس پایبند نیست و مدعی شد نقض آتش‌بس از سوی آمریکا به عقب‌نشینی و پشیمانی این کشور منجر خواهد شد.

ابراهیم عزیزی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در شبکه اجتماعی ایکس، آمریکا را متهم کرد که «در میانه مذاکره به ایران حمله کرده است.»

او بدون اشاره به حمله پهپادی سپاه پاسداران به یک کشتی در پنج‌شنبه نوشت: «رییس‌جمهور شکست‌خورده آمریکا بار دیگر ثابت کرد که هیچ پایبندی به اصول مذاکره و آتش‌بس ندارد.»

عزیزی تاکید کرد که نقض آتش‌بس از سوی آمریکا، «مانند همیشه موجب عقب نشینی و پشیمانی‌شان خواهد شد.»

سپاه پاسداران می‌گوید به نقاط استقرار ارتش آمریکا در منطقه حمله کرده است

۵ تیر ۱۴۰۵، ۲۳:۳۰ (‎+۱ گرینویچ)

روابط عمومی سپاه پاسداران اعلام کرد که نیروی دریایی سپاه به آنچه «تجاوز و عهدشکنی آمریکا» نامید، پاسخ داده است. روابط عمومی سپاه پاسداران در بیانیه‌ای گفت که به نقاط استقرار ارتش آمریکا در منطقه حمله کرده است.

روابط عمومی سپاه پاسداران اعلام کرد که نیروی دریایی سپاه به آنچه «تجاوز و عهدشکنی آمریکا» نامید، پاسخ داده است.

روابط عمومی سپاه پاسداران در بیانیه‌ای گفت که به نقاط استقرار ارتش آمریکا در منطقه حمله کرده است.

این نیروی نظامی جمهوری اسلامی به مناطقی که هدف حمله قرار گرفته‌اند، اشاره نکرده است.

در بیانیه در مورد حملات نیروی دریایی سپاه پاسداران آمده است که به دنبال نقض آتش‌بس در جنوب لبنان از سوی اسرائیل، آمریکا «دست به نقض تعهدات خود» زده بود.

روابط عمومی سپاه پاسداران در بیانیه خود نوشت: «بر اساس بند پنجم تفاهم‌نامه اسلام آباد، ترتیبات کنترل عبور و مرور در تنگه هرمز با جمهوری اسلامی ایران است؛ لکن آمریکا با تحریک جهات مختلف در صدد تخلف از این تعهد بود که پاسخ لازم داده شد و من بعد چنین خواهد بود.»

بیانیه تهدید می کند که در صورت تکرار حملات آمریکا، «پاسخ ما گسترده‌تر از این خواهد بود.»