• العربية
  • English
Brand
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
  • پوسته
  • زبان
    • العربية
    • English
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به ولانت‌مدیا است.
volant media logo

فرانسه ۵۸۰ هزار بشکه نفت از ذخایر استراتژیک خود را عرضه کرد

۷ فروردین ۱۴۰۵، ۱۷:۲۳ (‎+۰ گرینویچ)

وزیر دارایی فرانسه اعلام کرد: تا کنون فرانسه ۵۸۰ هزار بشکه نفت از میزان وعده داده‌شده را در چارچوب آزادسازی ذخایر استراتژیک توسط آژانس بین‌المللی انرژی برای مقابله با بحران خاورمیانه، عرضه کرده است.

کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی توافق کرده‌اند در مجموع ۴۰۰ میلیون بشکه نفت را به بازار عرضه کنند؛ اقدامی که بزرگ‌ترین مداخله از این نوع در تاریخ این سازمان به شمار می‌رود.

در این چارچوب، فرانسه متعهد شده بود ۱۴.۶ میلیون بشکه نفت آزاد کند.

Banner
Banner

پربازدیدترین‌ها

فیفا درخواست ایران و مصر را رد کرد؛ حضور پرچم‌های رنگین‌کمان در بازی ایران و مصر
۱

فیفا درخواست ایران و مصر را رد کرد؛ حضور پرچم‌های رنگین‌کمان در بازی ایران و مصر

۲
روایت شما

شهروندان: عاشورا و تاسوعای ما ۱۸ و ۱۹ دی‌ است

۳

تلاش‌های نافرجام ایران و مصر برای جلوگیری از رژه روز افتخار و پاکسازی تبلیغات در سیاتل

۴

آفریقای جنوبی ۱-۰ کره جنوبی؛ آفریقای جنوبی به مرحله حذفی جام جهانی صعود کرد

۵

اسرائیل جمهوری اسلامی را به حمله نظامی تهدید کرد؛ تهران هشدار متقابل داد

انتخاب سردبیر

  • وزیر کشور لبنان: تصاویر خامنه‌ای ظرف دو روز از مسیر فرودگاه بیروت جمع‌آوری می‌شوند

    وزیر کشور لبنان: تصاویر خامنه‌ای ظرف دو روز از مسیر فرودگاه بیروت جمع‌آوری می‌شوند

  •  مونته‌نگرو یک شهروند ایرانی تحت تعقیب آمریکا به اتهام حملات سایبری را بازداشت کرد

    مونته‌نگرو یک شهروند ایرانی تحت تعقیب آمریکا به اتهام حملات سایبری را بازداشت کرد

  • شهروندان: عاشورا و تاسوعای ما ۱۸ و ۱۹ دی‌ است
    روایت شما

    شهروندان: عاشورا و تاسوعای ما ۱۸ و ۱۹ دی‌ است

  • چگونه یک صرافی رمزارز به یکی از مهم‌ترین کانال‌های انتقال پول‌های غیرقانونی ایران تبدیل شد

    چگونه یک صرافی رمزارز به یکی از مهم‌ترین کانال‌های انتقال پول‌های غیرقانونی ایران تبدیل شد

  • کارزار کشف حقیقت؛ آنچه در بیمارستان غرضی اصفهان گذشت
    گزارش ویژه

    کارزار کشف حقیقت؛ آنچه در بیمارستان غرضی اصفهان گذشت

بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۶

•
•
•

مطالب بیشتر

روبیو: آمریکا می‌تواند بدون نیروی زمینی به اهداف خود در ایران برسد

۷ فروردین ۱۴۰۵، ۱۷:۲۲ (‎+۰ گرینویچ)
روبیو: آمریکا می‌تواند بدون نیروی زمینی به اهداف خود در ایران برسد
100%

مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، در پاسخ به سوالی درباره اعزام نیروهای آمریکایی بیشتر به منطقه گفت که ایالات متحده می‌تواند بدون اعزام نیروی زمینی به اهداف خود در ایران دست یابد.

روبیو گفت: «درباره تاکتیک‌های نظامی صحبت نخواهم کرد»، اما تاکید کرد بیشتر اهداف آمریکا در ایران «جلوتر از برنامه زمانی» پیش می‌رود و افزود: «می‌توانیم بدون هیچ نیروی زمینی به این اهداف دست یابیم.»

او در پاسخ به پرسشی درباره نقش احتمالی نیروها، جدا از تهاجم زمینی، گفت دونالد ترامپ «باید برای سناریوهای مختلف آماده باشد» و نیروهای آمریکایی در دسترس هستند تا بیشترین گزینه‌ها و امکان تطبیق با شرایط احتمالی را برای رییس‌جمهوری فراهم کنند.

بر اساس گزارش‌ها، هزاران نیروی آمریکایی در حال اعزام به منطقه هستند که دست‌کم یک هزار نفر از آن‌ها از لشکر ۸۲ هوابرد هستند.

روبیو: آمریکا می‌تواند بدون نیروی زمینی به اهداف خود در ایران برسد

۷ فروردین ۱۴۰۵، ۱۷:۲۲ (‎+۰ گرینویچ)

مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، در پاسخ به سوالی درباره اعزام نیروهای آمریکایی بیشتر به منطقه گفت که ایالات متحده می‌تواند بدون اعزام نیروی زمینی به اهداف خود در ایران دست یابد.

روبیو گفت: «درباره تاکتیک‌های نظامی صحبت نخواهم کرد»، اما تاکید کرد بیشتر اهداف آمریکا در ایران «جلوتر از برنامه زمانی» پیش می‌رود و افزود: «می‌توانیم بدون هیچ نیروی زمینی به این اهداف دست یابیم.»

او در پاسخ به پرسشی درباره نقش احتمالی نیروها، جدا از تهاجم زمینی، گفت دونالد ترامپ «باید برای سناریوهای مختلف آماده باشد» و نیروهای آمریکایی در دسترس هستند تا بیشترین گزینه‌ها و امکان تطبیق با شرایط احتمالی را برای رییس‌جمهوری فراهم کنند.

بر اساس گزارش‌ها، هزاران نیروی آمریکایی در حال اعزام به منطقه هستند که دست‌کم یک هزار نفر از آن‌ها از لشکر ۸۲ هوابرد هستند.

ارتش اسرائیل: کارخانه استخراج اورانیوم در یزد را هدف قرار دادیم

۷ فروردین ۱۴۰۵، ۱۷:۱۴ (‎+۰ گرینویچ)

ارتش اسرائیل جمعه اعلام کرد یک کارخانه استخراج اورانیوم از معادن را در یزد در مرکز ایران هدف قرار داده است.

در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است: «این کارخانه تنها از نوع خود در ایران است که در آن مواد خام استخراج‌شده از زمین، تحت فرآیندهای مکانیکی و شیمیایی قرار می‌گیرند تا در ادامه به‌عنوان مواد اولیه برای غنی‌سازی اورانیوم استفاده شوند.»

ارتش اسرائیل افزود: «این یک مرحله بسیار مهم در برنامه سلاح هسته‌ای است که توسط رژیم پیش برده می‌شود و آغاز زنجیره ارزشی محسوب می‌شود که برای تولید سلاح هسته‌ای مورد نیاز است.»

بر اساس این گزارش، حملات اسرائیل به زیرساخت‌های اصلی که «در فرآیندهای تولید منحصربه‌فرد این سایت استفاده می‌شوند»، هدایت شد.

ارتش اسرائیل تاکید کرد که اجازه نخواهند داد که «رژیم تروریستی» ایران به تلاش‌های خود برای پیشبرد برنامه سلاح هسته‌ای که تهدیدی وجودی برای کشور اسرائیل و سراسر جهان است، ادامه دهد.

ارتش اسرائیل: کارخانه استخراج اورانیوم در یزد را هدف قرار دادیم

۷ فروردین ۱۴۰۵، ۱۷:۱۴ (‎+۰ گرینویچ)
ارتش اسرائیل: کارخانه استخراج اورانیوم در یزد را هدف قرار دادیم
100%

ارتش اسرائیل جمعه اعلام کرد یک کارخانه استخراج اورانیوم از معادن را در یزد در مرکز ایران هدف قرار داده است.

در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است: «این کارخانه تنها از نوع خود در ایران است که در آن مواد خام استخراج‌شده از زمین، تحت فرآیندهای مکانیکی و شیمیایی قرار می‌گیرند تا در ادامه به‌عنوان مواد اولیه برای غنی‌سازی اورانیوم استفاده شوند.»

ارتش اسرائیل افزود: «این یک مرحله بسیار مهم در برنامه سلاح هسته‌ای است که توسط رژیم پیش برده می‌شود و آغاز زنجیره ارزشی محسوب می‌شود که برای تولید سلاح هسته‌ای مورد نیاز است.»

بر اساس این گزارش، حملات اسرائیل به زیرساخت‌های اصلی که «در فرآیندهای تولید منحصربه‌فرد این سایت استفاده می‌شوند»، هدایت شد.

ارتش اسرائیل تاکید کرد که اجازه نخواهند داد که «رژیم تروریستی» ایران به تلاش‌های خود برای پیشبرد برنامه سلاح هسته‌ای که تهدیدی وجودی برای کشور اسرائیل و سراسر جهان است، ادامه دهد.

روبیو: آمریکا به دنبال طرح جهانی برای باز نگه داشتن تنگه هرمز است

۷ فروردین ۱۴۰۵، ۱۷:۰۵ (‎+۰ گرینویچ)
روبیو: آمریکا به دنبال طرح جهانی برای باز نگه داشتن تنگه هرمز است
100%

مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، در حاشیه نشست گروه ۷ گفت که تضمین باز ماندن تنگه هرمز برای کشتیرانی، حتی پس از دستیابی آمریکا به اهداف نظامی خود در ایران، یک «چالش فوری» خواهد بود.

روبیو گفت جمهوری اسلامی ممکن است تلاش کند برای عبور از تنگه هرمز عوارض تعیین کند؛ اقدامی که به گفته او می‌تواند خسارت اقتصادی قابل توجهی به بسیاری از کشورهای جهان وارد کند.

وزیر خارجه آمریکا افزود ایالات متحده برای تدوین طرحی با هدف باز نگه داشتن این گذرگاه راهبردی پس از پایان درگیری‌ها، به دنبال همکاری بین‌المللی خواهد بود.

روبیو درباره احتمال محدود شدن تردد در این تنگه گفت: «این کار نه تنها غیرقانونی، بلکه غیرقابل قبول است. این اقدام برای جهان خطرناک است و مهم است که جهان یک طرح داشته باشد.»