• العربية
  • English
Brand
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
  • پوسته
  • زبان
    • العربية
    • English
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به ولانت‌مدیا است.
volant media logo

روسیه: آماده‌ایم برای کمک به توافق، مواد هسته‌ای مازاد ایران را خارج کنیم

۲۱ خرداد ۱۴۰۴، ۰۷:۴۵ (‎+۱ گرینویچ)

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو آماده است برای کمک به توافق ایران و آمریکا، مواد هسته‌ای مازاد ایران را از خاک این کشور خارج کند.

خبرگزاری دولتی ریانووستی به نقل از سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، نوشت این پیشنهاد با هدف تسهیل مذاکرات هسته‌ای میان تهران و واشینگتن ارائه شده است.

پیش‌تر مقام‌های جمهوری اسلامی صراحتا با ایده توقف غنی‌سازی یا خروج ذخایر اورانیوم غنی‌شده از خاک ایران مخالفت کرده بودند.

Banner

پربازدیدترین‌ها

آن‌چه باید درباره افتتاحیه جام‌جهانی ۲۰۲۶ بدانید
۱

آن‌چه باید درباره افتتاحیه جام‌جهانی ۲۰۲۶ بدانید

۲

افتتاحیه جذاب جام جهانی ۲۰۲۶ با اجرای ویژه شکیرا و بورنا بوی در استادیوم نوستالژیک آزتکا

۳

فری‌پرس: دولت ترامپ اخراج تریتا پارسی، رییس پیشین نایاک، از آمریکا را بررسی می‌کند

۴

فیفا طرح لباس هائیتی را به دلیل داشتن نمادهای سیاسی رد کرد

۵

ترامپ از حمله دوباره به ایران و طرح تصرف جزیره خارک در آینده نزدیک خبر داد

انتخاب سردبیر

  • وای‌نت: نتانیاهو به ترامپ گفت اسرائیل قربانی توافق با جمهوری اسلامی نخواهد شد

    وای‌نت: نتانیاهو به ترامپ گفت اسرائیل قربانی توافق با جمهوری اسلامی نخواهد شد

  • بهنام ایزدی؛ جوانی که ناجی مجروحان ممسنی بود و خودش کشته شد

    بهنام ایزدی؛ جوانی که ناجی مجروحان ممسنی بود و خودش کشته شد

  • فرش دستباف ایرانی در تنگنای تحریم‌ها، محدودیت‌های صادراتی و افزایش هزینه‌های تولید

    فرش دستباف ایرانی در تنگنای تحریم‌ها، محدودیت‌های صادراتی و افزایش هزینه‌های تولید

  • فری‌پرس: دولت ترامپ اخراج تریتا پارسی، رییس پیشین نایاک، از آمریکا را بررسی می‌کند

    فری‌پرس: دولت ترامپ اخراج تریتا پارسی، رییس پیشین نایاک، از آمریکا را بررسی می‌کند

  • نورآباد ممسنی؛ شهری که شاهد سرکوبی بزرگ و خونین بود

    نورآباد ممسنی؛ شهری که شاهد سرکوبی بزرگ و خونین بود

  • کانادا در تلاش برای پیمودن دو مسیر در یک زمان: دعوت به دیپلماسی و فشار بر جمهوری اسلامی
    تحلیل

    کانادا در تلاش برای پیمودن دو مسیر در یک زمان: دعوت به دیپلماسی و فشار بر جمهوری اسلامی

•
•
•

مطالب بیشتر

روزنامه فرهیختگان: خامنه‌ای بر اساس مفهوم «نرمش قهرمانانه»، با مذاکرات مخالفت نمی‌کند

۲۱ خرداد ۱۴۰۴، ۰۷:۳۰ (‎+۱ گرینویچ)

روزنامه فرهیختگان،‌ رسانه حکومتی جمهوری اسلامی،‌ در مطلبی نوشت علی خامنه‌ای با وجود اینکه معتقد به دشمن بودن آمریکاست و می‌داند مذاکره با آن به جایی نمی‌رسد، اما با آن مخالفت نمی‌کند.

این روزنامه وابسته به دانشگاه آزاد اشاره کرد برای فهم چنین موضوعی باید به مفهوم کلیدی «نرمش قهرمانانه» مراجعه کرد.

100%

تصاویری از درگیری پلیس سواره‌نظام آمریکا با معترضان لس‌آنجلس

۲۱ خرداد ۱۴۰۴، ۰۷:۲۵ (‎+۱ گرینویچ)

بر اساس ویدیوهای منتشرشده، پلیس سواره‌نظام آمریکا در لس‌آنجلس با معترضان به سیاست‌های مهاجرتی دولت ترامپ درگیر شده است.

لس‌آنجلس در پنجمین روز اعتراضات همچنان ناآرام است و در مرکز شهر مقررات منع آمد و شد اعلام کرده‌اند.

پولیتیکو: تهدید اسرائیل، اهرم فشار ترامپ در مذاکرات هسته‌ای با ایران است

۲۱ خرداد ۱۴۰۴، ۰۷:۱۵ (‎+۱ گرینویچ)

نشریه پولیتیکو به نقل از تحلیل‌گران گزارش داد تهدید اسرائیل درباره حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی، به دولت ترامپ در پیشبرد مذاکرات کمک و نقش یک اهرم فشار موثر را ایفا می‌کند.

ترامپ شامگاه نوزدهم خرداد اعلام کرد با نخست‌وزیر اسرائیل گفت‌وگو کرده و بر ادامه مسیر دیپلماسی تاکید داشته، در حالی‌که اسرائیل همچنان تهدید به حمله می‌کند.

مارک دابوویتز، رییس اندیشکده دفاع از دموکراسی‌ها، گفت این تهدید به ترامپ اجازه می‌دهد به خامنه‌ای هشدار دهد که تنها راه پیشگیری از حمله اسرائیل، توافق هسته‌ای است.

به نوشته پولیتیکو، از سوی دیگر، ایران با افشای اسنادی درباره برنامه هسته‌ای اسرائیل تلاش کرده توجهات را منحرف و مواضع خود را در مذاکرات تقویت کند.

همزمان برخی نمایندگان مجلس ایران، آمریکا و اسرائیل را به «دام‌گذاری استراتژیک» برای ایران متهم کرده‌اند.

مونا یعقوبیان از مرکز مطالعات استراتژیک نیز هشدار داد که اختلاف نظر آمریکا و اسرائیل درخصوص ضرب‌الاجل برای اقدام نظامی علیه ایران، می‌تواند تنش‌های بیشتری ایجاد کند.

او گفت ترامپ برخلاف فشار اسرائیل، به دنبال پرهیز از ورود به جنگی جدید در خاورمیانه است و ترجیح می‌دهد از طریق مذاکره به نتیجه برسد.

100%

مروری بر تحولات اخیر از تنش‌های میان تهران و واشینگتن

۲۱ خرداد ۱۴۰۴، ۰۷:۰۰ (‎+۱ گرینویچ)

آمریکا و سه کشور اروپایی شامگاه سه‌شنبه ۲۰ خرداد پیش‌نویس قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی را به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه کردند.

به گفته دیپلمات‌های غربی، این اقدام با هدف افزایش فشار بر تهران به دلیل «عدم پایبندی به تعهدات هسته‌ای» صورت گرفته است.

رای‌گیری درباره این قطعنامه ممکن است عصر چهارشنبه ۲۱ خرداد برگزار شود.

هم‌زمان با این رویداد، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، درباره سرنوشت ضرب‌الاجل دو ماهه ترامپ برای به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای، گفت تصمیم‌گیری در باره این موضوع بر عهده رییس‌جمهوری و افراد دخیل در مذاکرات است.

فرمانده سنتکام نیز با اشاره به اظهارات ترامپ مبنی ‌بر استفاده از گزینه نظامی علیه جمهوری اسلامی در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای، گفت «طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها» را به ترامپ و پیت هگست، وزیر دفاع آمریکا، ارائه کرده است.

ترامپ به شبکه فاکس‌نیوز گفت که جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته‌ای «بسیار تهاجمی‌تر» شده است.

از سوی دیگر، هاآرتص به نقل از یک منبع مطلع از مذاکرات اخیر بین ترامپ و نتانیاهو نوشت نخست‌وزیر اسرائیل از رییس‌جمهوری آمریکا خواسته مذاکرات درباره توافق هسته‌ای با ایران پایان یابد.

سه‌شنبه در مورد زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات تهران و واشینگتن نیز اختلافاتی به نمایش گذاشته شد.

رییس‌جمهوری آمریکا از برگزاری دور بعدی مذاکرات هسته‌ای با جمهوری اسلامی خبر داد، اما زمان آن را پنج‌شنبه ۲۲ خرداد اعلام کرد.

در طرف مقابل، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی گفت دور بعدی مذاکرات قرار است یک‌شنبه ۲۵ خرداد در عمان برگزار شود.

مشروح تحولات این تنش‌ها در سه‌شنبه ۲۰ خرداد را این‌جا بخوانید.

100%

نیروهای گارد ملی در لس‌آنجلس به ۲۱۰۰ نفر افزایش یافت

۲۱ خرداد ۱۴۰۴، ۰۳:۳۹ (‎+۱ گرینویچ)

رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد شمار نیروهای گارد ملی مستقر در منطقه لس‌آنجلس به ۲۱۰۰ نفر رسیده است؛ این رقم نسبت به روز دوشنبه که ۱۷۰۰ نفر اعلام شده بود، افزایش قابل‌توجهی دارد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیش‌تر اعلام کرده بود در مجموع ۴۰۰۰ نیروی گارد ملی به همراه ۷۰۰ تفنگدار دریایی برای مقابله با ناآرامی‌های ناشی از اعتراضات به لس‌آنجلس اعزام خواهد شد.

100%