شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

منابع ایران اینترنشنال: تعداد قربانیان کرونا در ایران به ۱۵ نفر رسید

منابع ایران اینترنشنال فوت دو بیمار دیگر مبتلا به ویروس کرونا جدید را در شمال ایران تایید کردند. بدین ترتیب بر اساس آمار رسیده به ایران اینترنشنال تعداد کل کسانی که در ایران به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود از دست داده‌اند به ۱۵ نفر رسیده است. 

منابع رسمی ایران تاکنون فوت ۶ نفر را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا تایید کرده‌اند.

استاندار مرکزی عصر شنبه سوم اسفند با تایید فوت  یک نفر در این استان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، آمار رسمی در این زمینه را به ۶ نفر افزایش داد.

پیشتر کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از تایید ۱۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور خبر داده بود.

او گفت: «تا این لحظه ۷۸۵ فرد مشکوک به ویروس کرونا از بین هزاران فرد مراجعه‌کننده از مطب‌ها و کلینیک‌ها به مراکز وزارت بهداشت تحت آزمایش قرار گرفته‌اند و ظرف روز گذشته تعداد ۱۰ فرد مبتلای جدید به ویروس کرونا تشخیص قطعی شد که با توجه به آمار ۱۸ نفر روز گذشته مجموع این مبتلایان به ۲۸ نفر رسید.»

او ادامه داد از بین ۱۰ مورد جدید شناسایی‌شده، «هشت نفر در شهر قم بوده‌اند و دو نفر بیماران بستری در تهران هستند که از قم ارجاع شده‌اند».

گزارش‌های متعدد رسیده به ایران اینترنشنال حاکی است در پی شیوع ویروس کرونا، ماسک‌های طبی و ژل‌های ضد عفونی کننده در شهرهای مختلف ایران به شدت گران و کمیاب شده است.

در همین حال یک منبع پزشکی در بیمارستان رازی رشت، شهری که اکنون مواردی از ابتلا به کرونا در آن گزارش شده اعلام کرده که این بیمارستان  تخصصی مقابله با کرونا در گیلان کیت تشخیص ندارد و این کیت‌ در انحصار و اختیار انستیتو پاستور قرار دارد.

در برخی شهرهای ایران از جمله قم و اراک، مراکز آموزشی تعطیل شده ولی رییس پدافند غیرعامل ایران اعلام کرده هنوز درباره قرنطینه کردن شهرها به جمع‌بندی نرسیده‌اند.

با وجود لغو سفرهای زیارتی به عراق به دلیل شیوع کرونا، هنوز اماکن مذهبی در ایران تعطیل نشده است. 

در هفته‌های گذشته گروهی از کاربران در رسانه‌های اجتماعی از امکان پنهان‌کاری دولت ایران درباره تایید موارد ابتلا به کرونا در ابراز نگرانی کرده‌ بودند. 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More